PhrozenCrew Posted July 30, 2013 Report Share Posted July 30, 2013 Dream BT804 Atomizer - полезни съвети ЗдравейтеОтварям тази тема за собствениците на обслужваемия атомайзер Dream. Аз разполагам с Dream BT804 v2.1 (поне такова мисля, че му е пълното означение) и съм изключително доволен от изпарителя. Постепенно научавам различни неща как се прави сетъп на изпаряващата глава и се поддържа подобен изпарител. Казват, че Dream-a е клонинг на Кайфун. Не знам дали е така, не притежавам Кайфун и едва ли ще си купя, но мисля, че принципа на работа е почти същия.Създавам темата с ясното съзнание, че съм новобранец и в много вероятно да допусна грешки или да напиша някакви дива глупост. Ще се постарая да има много снимки, защото една снимка замества хиляди думи. (Системата не ми позволи постването на цялата тема, предполагам заради броя на картинките и клипчетата, ще се опитам да я разделя.) Външен вид и съдържание Dream BT804 се води дългата версия на атомайзера. Късата версия изглежда така: Съдържанието на комплекта: Полезни съветиDream-a има недостатъци, които понякога отказват хората от него, но ако се пребориш с тях и си търпелив, получаваш един страхотен изпарител на изключителна цена. Ще се опитам да изброя някои от недостатъците, които аз съм забелязал и се надявам с ваша помощ да допълним списъка. Така можем да спечелим за каузата и други потребители или най-малкото да създадем тема, която да ни е полезна.1. Пълнене на Dream с течностПълненето в началото е свързано с почти задължително омазване. Стандартно би трябвало фитилите да се подават леко в каналите под камерата на нагревателя и пълненето да става от горе. Но това е в сферата на добрите пожелания. Лично при мен до сега не съм бил задоволяван от подобен сетъп.Към момента съм открил няколко различни техники за пълнене на атомайзера с течност.1.1. Пълнене от долу с шишенце с игла или спринцовка.Може би най-разпространеният вариант. Изисква повишено внимание, иначе работи перфектно за дългата версия. Запълването не трябва да е догоре, защото при завиване ще прелее.В едно от видео-ревютата на атомайзера е използван този метод за пълнене - вижда се към края на видеото:http://www.youtube.com/watch?v=AFAIBzJSKO8 1.2. Пълнене от горе Това е моят метод. Използвам пълнител от химикал.В предната част съм навил хартиено тиксо 1 врътка, широко около 3мм, за да стане по-голям диаметъра. След това с термо-шлаух съм го "опаковал". Важното е да се запуши отвора за въздух с пръст, за да се предотврати наводняването на изпарителната камера. 1.3. Пълнене през допълнителен отвор с тапичка Този метод изисква пробиване на отвор в контейнера и запушването му с малка тапичка. Идеята е на Krasi_T. Ако имате опасения, че може да не пробиете коректно отвора, тогава може да се използва допълнителен танк за Vivi, който би трябвало да съвпада напълно с танка на Dream-а.1.3. Пълнене чрез затапване на горния фланец с тапичка или с пръст Снимката показва напълно за какво става дума. Важното в случая е да не се пълни резервоара повече от половината. Същата техника, но пълненето се прави със запушване с пръст (видео):http://www.youtube.com/watch?v=VGq9Ia9kdNk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PhrozenCrew Posted July 30, 2013 Author Report Share Posted July 30, 2013 2. Пренавиване на нагревателя или т. нар. Setup-и Стоковите намотки, които идват с BT804 не стават за нищо, направо са боклук. Оригиналния фитил нагаря и се получава отвратителен аромат на рога и копита. В общия случай могат да се използват намотки за навиване на Kayfun. Пълно е с идеи и разнообразни техники. Намотките се правят най-често с Kanthal или нихром Cr20Ni80. Избора на съпротивление, брой намотки, плоска или цилиндрична жичка, дебелина и полагане на фитила са супер субективни. Според вкуса на всички потребител. Лично моите предпочитания към момента са - еднореотанов изпарител с 5 намотки Kanthal D - 1.8 Ohm. Фитила го полагам на S, без да прокарвам двата края по каналите. Мода ми е настроен на 4.2V, което прави около 9.8W. Прилагам таблица за съпротивленията на Kanthal D и нихром Cr20Ni80, според диаметъра на жичката (за кръгли жички). Закон на Ом, който ще ни помогне да си изчисляваме параметрите на сетъпите: 2.1. Еднореотанови намотки Това е моя намотка. Първата ми успешна намотка Много популярна намотка за Dream и Kayfun: Предполагам тези са с меш (фина мрежичка): С меш и S-полагане на фитила, което използвам и аз: Това по-долу е Hero (ако не се лъжа), който доста прилича на Dream. Използван е плосък кантал и меш: 2.2. Двуреотанови намотки С леки промени тези двойни реотани за Kayfun могат да се използва успешно и на Dream-а: http://www.youtube.com/watch?v=kSLMauLCMIU http://www.youtube.com/watch?v=w6Gwd7wbX0o -------------------- Допълнително в мрежата могат да се намерят много видео уроци, които помагат неимоверно за стартиране на нормално изпаряване на Dream BT804. Надявам се да ме коригирате и да добавите своите виждания за изпарителя. Извинявам се, ако някаква част от информацията е некоректна! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
asiyaolo Posted July 30, 2013 Report Share Posted July 30, 2013 Колкото и странно да звучи, аз нямам никакви проблеми с горното пълнене. Освен ако не го препълня. Използвам 5х1мм фитил за намотката. Единият фитил е по-дълъг и влиза в каналите. За добра пара е много важен фитила, който влиза в каналите. Ако е дебел се получават сухи дръпки, ако е тънък - теч и гъргорене. Оригиналният фитил е дебел, и трябва да му се изкара една (или две, не помня) нишка от краищата влизащи в каналите. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PhrozenCrew Posted July 30, 2013 Author Report Share Posted July 30, 2013 (edited) marto_dmx, благодаря за хубавите думи! Ще ти отговоря с лично съобщение, защото е некоректно да поствам линкове на други магазини. asiyaolo, сигурен съм, че е възможно варианта с фитили в каналите да не позволи наводняване на камерата при зареждане от горе. Аз все още трупам опит и не съм тествал всички варианти. Горещо благодаря за съвета! ------------ Борба с конденза и течовете около въздушния отвор Понякога се получава теч или нещо като оросяване около въздушния отвор. Това означава, че е проникнала течност в отвора за въздух на изпарителната камера. Производителя го е предвидил да се лекува лесно. Просто се отваря камерата с пружинката и се попива със салфетка.Обикновено се получава когато зареждаме с течност, а понякога и при некоректно навит реотан, неподходящ или неправилно положен фитил. Ако се опасявате, че може да си наклепате белото панталонче, просто развивате попивате и продължавате. Говоря за това: Хрумва ми една идея, която все още не съм пробвал. Поставянето на някаква хигроскопична материя - памук, вълна, марля в тази камера, която да обира подобни течове. Непременно ще го тествам. ПС: Откривам някаква красота в снимането на картомайзери с 50mm твърд обектив и отворени бленди . Една мания се смесва с друга! Edited July 30, 2013 by PhrozenCrew Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stocher Posted July 30, 2013 Report Share Posted July 30, 2013 (edited) Поздравления, колега! Много добре подготвена и полезна тема на чист роден език. Днес пихме кафе с Евгени и коментирахме различните варианти на обслужване, надявам се на другата среща да присъствам и да направим обширна пресконференция на тема - "Що е туй вайпър, скрити помисли и страсти". Дано специалистите да не освинят темата, като на колегата от Византия!!! Поздрави!!! Edited July 30, 2013 by stocher Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PhrozenCrew Posted July 30, 2013 Author Report Share Posted July 30, 2013 stocher, ще се радвам да споделим по някоя биричка на сладка приказка! Задочно май се познаваме покрай Евгени, който ми е говорил за теб. Радвам се, че темата ти харесва. ----------------- Много ми се иска да бучна един реотан с ribbon и mesh на Dream-a и да тествам как ще се представи. По-горе на снимките се виждат подобни сетъпи. Но си нямам на идея какви трябва да са параметрите и на рибон-а и на меша. Ако някой е тествал или си има на представа да сподели. Виждам, че в магазина се продава Mesh #400, както и Kanthal Ribbon - 0.4x0.1mm. Видях, че този размер на отворите на меша се използва от Кайфунците. Не съм сигурен за кантала, дали това съпротивление (31.8 Ohm/m) не е прекалено ниско. Кантал А - 0.4x0.1mm е 48.26 Ohm/m. Дали няма да е по-подходящ? ПС: Пробвах техниката за зареждане чрез запушване на отвора за дрипката (без да е монтирана дрипката) с пръст. Метода работи! След зареждането и след няколко дръпки имах малко течност в камерата под изпарителя, които попих. След близо час изпаряване там е сухо. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hamardin Posted July 30, 2013 Report Share Posted July 30, 2013 В момента съм с 0.4 х 0.15 не знам какво е ,магазинерката не знаеше 6 витки 1.7 ома, фитила 2 мм на 8ца без фитил да влиза в отворите, работи идеално .Утре ще го тествам с меш и фитил Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Станчо Posted July 30, 2013 Report Share Posted July 30, 2013 Каква е разликата межу късата версия и дългата, че мисля да си купя един за тест. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Мартин Posted July 30, 2013 Report Share Posted July 30, 2013 (edited) ами колега късата събира към 1.1-1.5 мл течност разликата е че големият е с стоманен удължител а късият е месинг и дългият събира към 3-3.5мл Edited July 30, 2013 by Максимусс Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hamardin Posted July 30, 2013 Report Share Posted July 30, 2013 С дългата версия се зарежда от долу много лесно без грам капка навън Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trankata Posted July 30, 2013 Report Share Posted July 30, 2013 (edited) PhrozenCrew , поздравления за темата. Принципа на работа HERO , няма нищо общо с Дрийма но пък мода кефи Аз също използвам Дрийм от както излезе дългата версия и Никога не съм слагал фитила в каналите. Най-удачната конфигурация за мен е тази с ушичките и 2мм фитил. Edited July 30, 2013 by trankata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
asiyaolo Posted July 30, 2013 Report Share Posted July 30, 2013 (edited) Късата версия е във варианти SS или никелиран месинг. Дългата - само SS. Месинговата версия е с по-широк отвор за въздух, от което потребителите се оплакват, но не е непоправимо. Edited July 30, 2013 by asiyaolo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hamardin Posted July 31, 2013 Report Share Posted July 31, 2013 Даже бях гледал клип с лепено тиксо за по малък отвор Направо се чудя дали да пробвам с меш .При условие че има и фитил пак малко ми се обизмисля цялата работа .С 0.4х0.15 трябва да спра секунда по рано преди да спра да дърпам ,иначе се чува препукване като при меша .Незнам може би заради по голямата площ се дължи ,нямам много опит ,някой с по голям стаж може да каже. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hamardin Posted July 31, 2013 Report Share Posted July 31, 2013 (edited) С кантал 0.20 и 5 витки 2.1 ом ,фитил на уши 2мм работи идеално.Май леко се е дигнало усещането на аромата а удара леко е намалил.отколкото с 0.4х0.15.На агата с меш и същия кантал 5 витки също 2.1 ома работи идеално ,но има леко разминаване на аромата ,като 2та са заредени с 1 и същ аромат.Спретнах един с този 0.4х0.15 с 6 витки с меш 30мм х 7мм и фитил 3мм, не.сам го качвал ,че за час стопих към 3мл .Дрийма се оказва доста по икономичен от агата.Като пробвам с меша пак ще пиша. Edited July 31, 2013 by hamardin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.tgti Posted July 31, 2013 Report Share Posted July 31, 2013 (edited) Прекрасен обзор.Благоверната се кефи на ето този в тази конфигурация! И си ми стои като резерва ако пази боже нещо стане с големия!Не споменавай никога че е клон на Кайфун защото тук ще стане страшно!!! Невероянтно добър за парите си!!Единствено отвора ако се направи 1.5 мм е по готино.по леко се дърпа: За намотка най-добрия вариант спроед благоверната е този.Как става не знам защото още не мога да правя добри намотки, но де жив и здрав един приятел от Атина дето я сглоби.Тук е бърната след 50 мл, течност: Успех с темата. И каналите винаги празни!!! И този екземпляр е къс ноSS,Отвора за въздуха е 1мм.С 1.5 супер.!! Edited July 31, 2013 by dr.tgti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PhrozenCrew Posted July 31, 2013 Author Report Share Posted July 31, 2013 (edited) Калкулатор на съпротивления Лично аз понякога се обърквам като смятам съпротивления, тип и дължина на жичките. Направих простичък калкулатор на Excel, който да смята съпротивленията според типа и дължината на нагревателя. Изтегляне: Ohm Calculator Mirror1 Mirror2 Ако искате можете да добавите собствени данни, файла не е заключен. Или ако имате предложения мога да го променя. ---------------- PS: Хора, благодаря ви за това, че ме поздравявате за темата! Благодаря ви и за ценната информация, която споделяте! Много сте готини в тоя форум! Наистина! Оценявам го! Edited July 31, 2013 by PhrozenCrew Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinsf Posted July 31, 2013 Report Share Posted July 31, 2013 Първо браво на Фрозън Крю за чудесно представената тема, поздравления и към доктора, че я допълва и сега един въпрос към последния! Понеже видях, че конфигурацията на благоверната Ви е с Еговска батерия-как се държи изпарителя с нея? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.tgti Posted July 31, 2013 Report Share Posted July 31, 2013 (edited) Его ама Ego Twist !!!!!Регулируемо напрежение. С нормална его на 2,2 ома си е тегаво!!! Edited July 31, 2013 by dr.tgti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hamardin Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 (edited) marto_dmx, благодаря за хубавите думи! Ще ти отговоря с лично съобщение, защото е некоректно да поствам линкове на други магазини. asiyaolo, сигурен съм, че е възможно варианта с фитили в каналите да не позволи наводняване на камерата при зареждане от горе. Аз все още трупам опит и не съм тествал всички варианти. Горещо благодаря за съвета! ------------ Борба с конденза и течовете около въздушния отвор Понякога се получава теч или нещо като оросяване около въздушния отвор. Това означава, че е проникнала течност в отвора за въздух на изпарителната камера. Производителя го е предвидил да се лекува лесно. Просто се отваря камерата с пружинката и се попива със салфетка. Обикновено се получава когато зареждаме с течност, а понякога и при некоректно навит реотан, неподходящ или неправилно положен фитил. Ако се опасявате, че може да си наклепате белото панталонче, просто развивате попивате и продължавате. Говоря за това: Хрумва ми една идея, която все още не съм пробвал. Поставянето на някаква хигроскопична материя - памук, вълна, марля в тази камера, която да обира подобни течове. Непременно ще го тествам. ПС: Откривам някаква красота в снимането на картомайзери с 50mm твърд обектив и отворени бленди . Една мания се смесва с друга! Този проблем при мен се получи ,когато исках да сменя карта с другия и се разви не от към мода а отдолу.При никакво баране докато не свърши течността да се разхерметизира, не виждам как ще текне там или е сипано повече течност ,то за това е там и има пружина. Няма да е зле да се появи и в магазина тук този изпарител ми се срува Видимо по добре направено при Kayfun е горната част на горивната камера е на резба и позволява допълнително наместване на фитила ,при затварянето. Един стругар може да направи това и при дрийма да е така,което съм сигурен аз, че ще направя С 6 витки нихром 0.23 1.3 ома на смоковския ми механичен телескоп е огън За 2 дена експерименти така са ароматизирах,че и утре сигурно на мента ще карам че нямам само база в момента и само ментата ми понася. Edited August 1, 2013 by hamardin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pioneer 306c Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 Този проблем при мен се получи ,когато исках да сменя карта с другия и се разви не от към мода а отдолу.При никакво баране докато не свърши течността да се разхерметизира, не виждам как ще текне там или е сипано повече течност ,то за това е там и има пружина. Няма да е зле да се появи и в магазина тук този изпарител ми се срува Видимо по добре направено при Kayfun е горната част на горивната камера е на резба и позволява допълнително наместване на фитила ,при затварянето. Един стругар може да направи това и при дрийма да е така,което съм сигурен аз, че ще направя С 6 витки нихром 0.23 1.3 ома на смоковския ми механичен телескоп е огън За 2 дена експерименти така са ароматизирах,че и утре сигурно на мента ще карам че нямам само база в момента и само ментата ми понася. Няма да го има това недоразумение, според мен в магазина!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trankata Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 Няма да го има това недоразумение, според мен в магазина!!!Защо да е недоразумение ? Карта си е много добър , дори не отстъпва(а е по-добър) на доста прехвалени картове в ценовия си клас. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.tgti Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 Няма да го има това недоразумение, според мен в магазина!!! Абе то си е споразумение!!!!Първа стъпка към Кайфуна!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pioneer 306c Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 Защо да е недоразумение ? Карта си е много добър , дори не отстъпва(а е по-добър) на доста прехвалени картове в ценовия си клас. Ами чети темата за дрийма и си прави изводите що е недоразумение. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PhrozenCrew Posted August 1, 2013 Author Report Share Posted August 1, 2013 (edited) Моето мнение е, че ако на някой нещо не му харесва в Dream-а нека да сподели конкретно. Аз лично така съм направил, като съм потърсил и решения. Относно сравняването на модове, мисля, че трябва да се прави според възможностите и ценовия клас. Dream-а в китайските магазини (от които много от нас пазаруват) се продава на цени между $15 и $20 или между 25 и 33лв с доставката. На тези пари няма друг атомайзер, който да е на дрип-принцип с долно изпаряване. Има други модели, които са в пъти по-скъпи и са мнооого извън моя бюджет. А недостатъците му определено са незначителни на фона на цената. Не мисля, че може да се сравнява и с Vivi, Cobra, Dripper-ите. Просто е различен и си е намерил собствена нишата в PV-средите. Няма нужда да правим мания по Дрийма или пък да го оплюваме. Темата има абсолютно различна цел - трикове и съвети за максимално удобство при обслужване и ползване. До тук коментарите са невероятно полезни и си личи, че са на хора, които определено са ползвали този атомайзер и има какво да споделят. За което отново благодаря! Edited August 1, 2013 by PhrozenCrew Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pioneer 306c Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 Недоразумение е пълненето, закрепянето , отвора за въздух, глупавата система за закрепяне на намотката... Най-фрапиращо е пълненето. Трябва с приспособления или с разни чалъми За това е недоразумение. Иначе си работи но всичко това, което писах по-горе е адски дразнещо. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.